środa, 15 lipca 2009

:)

Po raz drugi nie dostałam się na tą filologię co chciałam więc stwierdziłam, że już nie próbuję. Siostra namawia mnie na filologię czeską bo według niej czesi to bardzo mili ludzie. Jeszcze żadnego nie poznałam, ale wieżę na słowo. W każdym razie jedno wiem na pewno: mają bardzo dobrą drużynę hokejową.

A co do mojej siostry.

Moja siostra wyjechała na dwutygodniowy obóz naukowy (studiuje Historię Sztuki) do miejscowości X (nie pamiętam nazwy). Dzisiaj jest drugi raz w Czechach. Za pierwszym razem chciała tam zjeś Knedliczki (nie wiem czy to jest poprawna pisownia) i zaczęła z koleżankami mówić po angielsku. Niestety panie, które w tej gospodzie pracowały nie znały tegoż języka więc dały słownik. Niestety nic z tego nie wyszło (nie mogły znaleźć odpowiedniego słowa w tymże słowniku) i skończyło się na serze smażonym.
Z tego tytułu macie tutaj oto przepis na ser smażony. Podobno prawdziwy jeśli wieżyć stronie internetowej, na której go znalazłam.


smazony ser prawdziwy przepis

Składniki
ser najlepiej jakby byl to specjalny ser do smazenia ale w polsce nie wiem czy mozna go dostac

maka
jaja
bulka tarta
sol pieprz i jak ktos ma specjalna przyprawe do tego sera

ser kroimy na grubsze plastry
PANIEROWANIE

ser z jednej strony solimy, obficie pieprzymy na talerz wysypac make i wymieszac ja z przyprawa jak ktos jej nie dostanie to trudno ser na poczatku panierujemy w mace -wrecz te make wklepujemy w ten ser nie moze byc pustego miejsca nie musi byc grubo , jest to bardzo wazne unikniemy tzw rozlania sie sera dokladnie z obu stron dajemy do rozbeltanego jajka a potem do bulki tartej dokladnie ze wszystkich stron powtarzamy ta czynnosc.

smazenie rowniez jest wazne ser dajemy na rozgrzany olej jednak smazymy go na srednim ogniu jezeli zrobimy na duzym ser usmazy sie ale po minucie od wyjecia bedzie jak guma smazymy na patelni ilosc oleju powinna byc do polowy tego sera

jezeli ser bedzie dobrze wypanierowany nie ma prawa sie rozlac

podajemy z frytkami i sostem tatarskim obkladamy talerz zielona salata pomidorkiem ogrkiem co kto lubi



Sama jeszcze nie wykorzystałam tego pzepisu więc jeśli ktoś spróbuję przyżądzić w ten sposób ser to niech się podzieli wrażeniami.

Brak komentarzy: